browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Планетарна втулка Rohloff Speedhub переробка на дискові гальма

Posted by on 25 Грудня 2017

Планетарна втулка Rohloff Speedhub 500/14

ЛІРИЧНИЙ ВСТУП

Я вже майже як рік є щасливим володарем легендарної втулки Rohloff Speedhub 500/14.
Втулка була куплена вживаною, і перед купівлею я трохи вагався вибираючи між нею на дешевим Nexus Alfine від Shimano.
На сьогодні своїм вибором я дуже задоволений, ба навіть не так – я став на декілька поінтів щасливіший і добріший.
Почну із швидкого списку того, що я в результаті отримав:

кришки під диск та без

 

Позитивні моменти:

– Надзвичайно надійну “коробку” на 14! передач жодна з яких не повторюється.
– Єдиний зручний перемикач (типу grip shift) не кермі замість двох.
– Попереду лишається єдина зірка, дві інших зірки а також передній перемикач швидкостей – викидається.
– Позаду викидається задній перемикач швидкостей та касета.
– Ланцюг можна купляти для моношвидкісних велосипедів він товщий і відповідно надійніший і довговічніший. До того ж він ніколи не перегинається і крутиться в одній площині.
– Болота що налипає на рухомі деталі стає мінімум. Достатньо раз на місяць помити цепку – і поїхав далі.
– Rohloff гарантує 100 тисяч пробігу на втулку. Не кожне авто може таким похвалитися 😉
– Є можливість поставити ремінну трансмісію типу наприклад “Carbon drive“! Це ідеальний варіант для піску/зими… Але це вже буде наступна публікація 😉

Особливості:
– Планетарні втулки не дешеві. Rohloff – одна із найдорожчих. Ціна нової орієнтовно 1k Евро! Але все суб’єктивно. Німці не деруть гроші за просто так. Це складний у виготовлені механізм, і слюсар Вася сокирою на коліні його не зробить.
– Втулка працює у “масляній ванні” і з часом олива буває виступає назовні.
– Кожні 10 тисяч виробник рекомендує замінити оливу, і можливо сальники (якщо вони течуть). Це витратні матеріали і до ери інтернет-торгівлі їх непросто було то знайти. Зараз вже із цим проблем немає.
Мінуса:
– Для втулки Rohloff (або будь якої планетарки), для натягування ланцюга, бажано мати спеціальну раму із слайдинговими дропаутами. Або ексцентрикову каретку, яка також дозволяє це зробити.
– Замість одного троса перемикання швидкостей, як у звичайних велосипедах, в Rohloff Ви будете змушені тягнути до заднього колеса два троса. Це пов’язано із конструкцією перемикача, що підвищує надійність втулки і плавність перемикання, але мати посеред рами купу тросів не дуже комфортно.
– Що б Ви не робили, вигадували, але результаті вага велосипеда збільшиться на 100 – 900г. в залежності від ваги ваших викинутих комплектуючих (передня + задня перекидки, стара задня втулка, касета, пара передніх зірок та перемикачі на рулі)
ІМХО позитивні моменти переважають. Також цікаво що в Інтернеті я не зустрів жодного! негативного відгука по даній втулці!
ТЕПЕР ПО ТЕМІ
Ще один нюанс. Купити “недорого” (орієнтовно до 400$) б/у-шний Speedhub в Україні доволі непросто. Ще важче купити його під дискові гальма. То ж куплений мною ХАБ був лише під вібрейки. І це мене не влаштовувало!
Відмінність дискового варіанту втулки від  вібрейкового полягає лише у конструктивному виконанні верхньої кришки. Причому офіційно виробник її окремо не продає!!! Треба пересилати колесо в Германію що економічного сенсу вже немає…

rohloff speedhub cap

Але добрий дядько Гугль підказав що існують неофіційні кришки. Хто де і як їх робить – невідомо, схоже що Германія. Я таку знайшов і купив. Дуже якісно зроблена в комплекті із підшипником, сальником і прокладкою. Блін, як тепер це поставити?
Процедура заміни кришки виявилася не самою простою задачкою, потрібно було зробити спецінструмент. В результаті  чого  і виникла дана замітка.
Послідовність дій по зображенням з Інтернету наступна:

Ставимо деталь-кріплення та відкручуємо гвинти кришки

Встановлюємо екстрактор

Кріпимо болтами до кришки

Знімаємо кришку

Та ставимо нову

Беремо запресовочний стакан

І запресовуємо підшипник разом із кришкою

Фіксуємо болти кришки та розбираємо конструкцію

Деталі хитрої конструкції

Мої ж тулзи дешо відрізняються від запропонованих, але вони не менш функціональні:
Це власне: основна деталь-кріплення, запресовочний стакан, конструкція екстрактора із старої зірки та іржавий (це важливо!) болт на 12
Креслення деталей додаю:

Мій пацієнт

Розібраний

Мій інструмент

Екстрактор

Запресовщик

Все в зборі

Операція пройшла успішно. Вдалих вам переробок!

4 Responses to Планетарна втулка Rohloff Speedhub переробка на дискові гальма

Залишити відповідь до Seka Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.